Ostatnio z prędkością błyskawicy internet obiegła wiadomość, że tytuł „Najlepszej Whisky na Świecie” zdobyła budżetowa whisky z sieci Lidl – Queen Margot 8 YO. Na szczęście nie jest to prawda, jednak jak to bywa z takimi wiadomościami pierwotna informacja ciągle zwiększa zasięgi, a prawdziwe informacje nie są w stanie wybić się z tego gąszczu informacji.

W erze kiedy to właśnie media społecznościowe są jednym z głównych kanałów przekazywania informacji trzeba być wyczulonym i często weryfikować prawdziwość przekazywanych informacji. W Internecie wystarczy, że artykuł ma kontrowersyjny tytuł, a lawina udostępnień nabiera prędkości z każdą chwilą. Taką lawinę jest bardzo trudno zatrzymać, a sprostowanie fałszywej informacji nie przychodzi już tak łatwo jak powielenie Fake Newsa. Ciekawy artykuł na temat działania Fake Newsów możecie przeczytać na portalu SpidersWeb.pl [LINK]

Wracając do tematu whisky z Lidla – czy faktycznie jest najlepsza na Świecie? Na to pytanie odpowiem porównaniem do skoków narciarskich – to tak jakby powiedzieć, że zawodnik „X” wygrał całe zawody, kiedy faktycznie wygrał kwalifikacje. Tak było właśnie w przypadku whisky „Queen Margot 8 YO”.

 


Posłużę się teraz oficjalnym stanowiskiem organizatora konkursu World Whisky Awards. Konkurs składa się z trzech rund. Ogłoszona informacja o zwycięzcach to tylko wyniki pierwszej rundy, w której faktycznie whisky „Queen Margot 8 YO” została wyróżniona jako najlepsza whisky w kategorii „whisky szkocka mieszana – 12 lat i poniżej”. Kategoria ta wchodzi w skład głównej kategorii, czyli „Najlepsza whisky mieszana”.
Warto też podkreślić, że w konkursie tym biorą udział wyłącznie whisky zgłoszone do każdej z kategorii, i które posiadają opłacone wpisowe. Nie każdy producent zgłasza wszystkie swoje produkty, a czasem nawet wielcy producenci nie zgłaszają do niego żadnej ze swoich whisky.


Do ogłoszenia oficjalnych wyników World Whisky Awards pozostało jeszcze sporo czasu. Dokładne wyniki poznamy 28 marca 2019 r. Przyznam, że szczerze wątpię w to, że „Queen Margot 8 YO” zdobędzie ten tytuł, jednak w tej chwili whisky z Lidla już jest „zwycięzcą” ponieważ tak intensywnej reklamy mogą pozazdrościć jej nawet największe marki. Informacja ta mimo, że nieprawdziwa prawdopodobnie trwale zapisze się w świadomości wielu osób do których dotarł ten Fake News, a które nie zwrócą uwagi na, żadne z opublikowanych wyjaśnień całego tego zamieszania!

Podziel się swoją opinią w komentarzu! Jeśli masz jakieś propozycje – nie krępuj się, pisz!

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. z fraz:

  • queen margot 8
  • queen margot
  • queen margot whisky
  • queen margot 8 yo
  • https://moje-drinki pl/queen-margot-8-yo-fake-news-ktory-zatrzasnal-swiatem-whisky/#